Rajtunk múlik – mézmarketing

A tegnapi napon egyesületünk részt vett a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara által szervezett, a Földművelésügyi Minisztérium Agrárpiaci Főosztály által koordinált szakmaközi értekezleten. A rendezvény témája az EU-ban termelt mezőgazdasági termékek promóciójára kiírt pályázat volt. A támogatási rendelet száma: 1144/2014/EU

A jelenlévő szakemberek kiemelték, hogy a termelési költségek csökkentésére szánt pályázatok összegei folyamatosan csökkennek, hasonlóan egyre kevesebb jut az export-, az intervenciós- vagy akár a tárolási támogatásokra. Egy közösségi támogatási forma viszont évről évre nő: ez pedig a promóciós támogatások összege. A szomorú viszont az, hogy Magyarországról utoljára 5 évvel (!) ezelőtt nyert el agrárpiaci szereplő pályázatot e témában. Ezért szükséges megtanítani az agrárszektor képviselőit a promóciós pályázatok kihasználására. A globalizált élelmiszerpiacon csak promócióval lehet életben maradni. Meg kell győzni a fogyasztókat arról, hogy a magunk termelt biztonságos élelmiszert válassza.

Minden adott ahhoz, hogy a hazai élelmiszer-előállító agrárszektorok éljenek a pályázat adta lehetőségekkel, amelynek esetünkben 80% a támogatási intenzitása. Egyszerűsödött a támogatás elérhetősége, nőtt a forrás keretösszege.

A rendezvényen az OMME képviselője felvette a kapcsolatot olyan pályázatíró cégekkel, amelyek kifejezetten e project szakértői – szeretnénk élni a lehetőséggel, óriási lehetőség előtt áll a hazai méhésztársadalom, hiszen egyelőre úgy látjuk, minden kiírási feltételnek megfelelünk, gyakorlatilag akkora keretösszegű pályázatot lehetne összerakni, amekkora 20%-i önrészt vállalni tud a méhésztársadalom!