A Versenyhivatalhoz fordultunk!

Az elmúlt napokban nagy felháborodást váltott ki a méhészegyesületünk tagjai között az ALDI óriásplakátokon is hirdetett 900g-os Grandessa magyar virágméz akciója. Az akciós árengedmény kilónként 544 Ft! Kétségeink vannak, hogy ekkora árengedményt lehetett-e úgy adni, hogy az ALDI minden jogszabályt betartott. Ugyanis, több méhésztársunk és sok mézfogyasztó is jelezte, hogy nincs az ALDI-ban a meghirdetett méz, az akciós polcok üresek. (a képekért a zölden kiemelt szövegrészre kattintsanak) A mai nap folyamán megnéztünk kilenc ALDI üzletet Budapesten és környékén, és valóban, egyetlen üzletben sem volt az akciós mézből. Ez a magatartás már egyértelműen jogszabályba ütközik. A törvény tiltja az úgynevezett “csalogató reklámot” amikor úgy hirdetnek meg nagy kedvezményt, hogy nincs elegendő készlet a generált forgalom kielégítésére. Az ilyen akciók szerintünk törvénytelenek és árletörő hatásúak, ami a szakmánk nehéz helyzetében megengedhetetlen.

Ezért egyesületünk a mai napon fogyasztóvédelmi bejelentést tett az Aldi Magyarország Kereskedelmi Bt. ellen a Gazdasági Versenyhivatalnál. A bejelentést ITT olvashatják.

Nem elég, hogy exportorientált ágazatunkat sújtja a világpiaci válság, még saját hazánkban is megpróbálja egy üzletlánc teljesen ellehetetleníteni a magyar méhészeket, akik végül is potenciális vásárlói is ezen üzletnek. És ráadásul éppen most, amikor e héten zajlik a Mézes reggeli országos kampány, a hazai mézfogyasztás növelése érdekében! Magyar méhészek százai, saját anyagi forrásukból, munkájukat beletéve több mint 150 ezer gyermeknek kínálnak mézes reggelit és igyekeznek rászoktatni őket a napi mézfogyasztásra. Teszik, tesszük ezt azért, hogy a magyar méhész tudja folytatni munkáját, továbbra is fennmaradjon ezen ősi szakma az országban – nem pedig azért, hogy termékünket „csalogató reklámnak” használják fel, ezzel mérhetetlen károkat okozva a hazai mézpiacon!